mandag den 9. juni 2014

Hurtig pastaret

Jeg har haft en travl uge med fødselsdag for manden, lang arbejdsdag og en masse småting og sådan en uge render jo hurtigt, men jeg har jo stadig lovet at lægge lidt inspiration ud fra ugens madplan.

I mandags fik vi hurtig pastaret - og den var dælenfløjteme hurtig, jeg fandt inspirationen på http://www.pinterest.com/pin/531847037217995234/ ,
men har ændret en smule i opskriften. Fra jeg startede til der var mad gik der ca. 25 min - meget nemt på en lidt presset dag, klart en opskrift jeg vil vende tilbage til, men som også kan ændres i det uendelige.



Ingredienser.

3 gulerødder i tern
2 rød peber i tern
1 hakket løg
2 feb fnthakket hvidløg
1 ds. flåede tomater
300 g. pasta
1 grønsags bouillon (jeg brugte fond du chef)
1 tsk. tørret oregano
et lille bundt frisk basilikum
1 spsk olivenolie
salt og peber
vand.

Evt. et godt brød til.

Put hele baduljen i en gryde og dæk med vand. Kog det hele til pastaen er al dente, eller som du bedst kan lide den. Smag til med salt og peber. Server i dyb tallerken da der er lidt meget væde ved, som er godt at suge op med brødet.
Hvis der er rester - hvilket der var hos os, så er det super lækkert til frokost dagen efter her vil væden være tyknet en del.

Kan klart anbefales!!!!

MissMai

Ingen kommentarer:

Send en kommentar