mandag den 9. juni 2014

Kotelletter i øl.

Tirsdag fik vi karbonader - eller som de siger her på Sjælland - Krebinetter!!

Jeg var som sædvanlig ikke hjemme tirsdag så det var mandens tjans.

Onsdag skulle vi have koteletter i øl med ris og let kogt broccoli.
Jeg fik min inspiration herfra: http://www.itisakeeper.com/2870/drunken-pork-chops/

Det var godt - omend jeg synes at det var lidt sødt.






Ingredienser

6 svinekoteletter
1 New Castle Brown ale
3 spsk brun farin
1 tsk tørret timian
1 løg
2 spsk mel
2 spsk ketchup
Lidt olivenolie

Ris til det antal personer I har i hustanden og et broccoli.

Sæt risen over og rens broccolien og sæt evt. vand over til dette.

Bland øl, farin, timian og ketchup sammen i en skål.

Brun koteletterne af i en pande i olien, tag koteletterne af og brun løget i panden, når løget bliver klart hældes melet over og rør sammen i panden. Hæld øl blandingen over og læg koteletterne i. Lad det simre sammen i 5-10 min.

Server med ris og broccoli.

God og meget hurtigt ret, men som nævnt synes jeg måske at det blev lidt sødt, så næste gang tror jeg at jeg vil bruge mindre farin, og evt. spice den op med lidt chili.

MissMai

Ingen kommentarer:

Send en kommentar