søndag den 22. juni 2014

No Bake myslibar!

Jeg var ekstremt lækkersulten idag, og vi havde ikke andet en chips, og det er skidt når det er sukkercraving der er igang, så jeg måtte tænke hurtigt, for jeg kunne ikke slå min trang ihjel med knækbrød med smør......det er jo ikke til at forstå ;0)

Oliver var til fødselsdag, Manden var ude og køre på rulleskøjter og Linepigen havde hendes veninde Vilja på besøg. De var gået ombord i nogle jordbær og jeg gik i køkkenet.

Meget nemme og ikke særlig sunde myslibarer, men gode til den meget søde tand.

Jeg skriver som jeg lavede dem, men næste gang skruer jeg lidt ned for sukkeret tror jer.


Ingredienser:

2 Store spsk. crunchy peanutbutter
1 dl. akaciehonning
3 spsk rørsukker
2 dl. blandet mysli
4 spsk rosiner
1 spsk. grofthakkede mandler


  1. Smelt sukker, honning og peanutbutter sammen i en gryde. Pas på det vil gerne brænde fast i bunden.
  2. Bland de tørre ingredienser sammen
  3. Bland det hele sammen når sukkeret er opløst.
  4. Hæld ud i en lille form forret med bagepapir ca. 20*30 cm.
  5. Glat overfladen og tryk det sammen med en spiseske dyppet i lidt vand.
  6. Når det er stivnet helt skæres massen ud i passende stykker - obs - det er lidt blødt.

Jeg tror bestemt ikke at barerne vil tage skade af at blive dyppet i chokolade.

Bon Appetit

MissMai

Ingen kommentarer:

Send en kommentar