mandag den 16. juni 2014

Uhm småkager - Peanutbutter cookies

Småkager - jeg elsker småkager og det samme gør resten af familien og jeg har fundet opskriften på de mest geniale småkager.

Jeg havde på et tidspunkt købt et glas peanutbutter fordi jeg skulle bruge det til noget mad, men jeg er ikke vild med peanutbutter bare sådan lige, så jeg måtte på jagt efter en opskrift på noget kage med peanutbutter i.

Jeg fandt følgende opskrift og den spiller bare!! Jeg har bagt dem mange gange nu, og senest til mandens fødselsdag.

Opskriften er tyvstjålet fra The food club og jeg har kun lavet om i den på det niveau at jeg har brugt crunchy peanutbutter i stedet for smooth og har ikke tilføjet flere peanuts som hun har i opskriften af samme grund - altså at jeg har brugt crunchy peanutbutter, og så har jeg tilføjet lidt ekstra chokolade.

ca. 25-30 stk.

100 g smør
100 g crunchy peanutbutter
150 g sukker
150 g brun farin
2 æg
300 g mel
2 tsk bagepulver
150 g mørk chokolade



  1. Smelt forsigtigt smør og peanutbutter sammen i en kasserolle
  2. Rør sukker, farin og smør blandingen sammen - jeg brugte min røremaskine med rørespade
  3. Tilsæt æg og rør godt
  4. Bland mel, bagepulver og hakket mørkt chokolade (jeg kan godt lide når chokoladen er hakket ret groft), i en skål.
  5. Tilsæt melblandingen i sukkerblandingen og rør godt igen.
  6. Form småkagerne i en kugle på størrelse med en 5 krone - jo større de er jo større bliver småkagerne naturligvis.
  7. Bages v. 180 grader varmluft til de er gyldne.
De bliver skønne sprøde udenpå og dejlig seje indeni!! Jeg lover dig - disse vil forevigt være en favorit!

Bon Appetit

MissMai



Ingen kommentarer:

Send en kommentar